Miten kasvattaa oppijoiden matikkaintoa?

Uransa aikana jokainen opettaja väistämättä päätyy tilanteeseen, jossa huomaa oppijoidensa opiskelumotivaation ja -innostuksen laskeneen. Miten opettajana voi tukea oppijoita löytämään uudestaan oppimisen ja oivaltamisen ilo?

“Kaikki viittaa siihen, että matematiikasta on mahdollista tehdä innostavaa kaikille oppijoille ja että kaikki voivat oppia matematiikkaa!” sanoo koulumatematiikan käytänteitä tutkinut Ann-Sofi Röj-Lindberg Åbo Akademista.

Tämä kaikkien koulutusasteiden opettajille ja alan opiskelijoille yhteinen, maksuton koulutusosa avaa LUMATIKKA-verkkokoulutusten sarjan. Matematiikan polulla varhaiskasvatuksesta toiselle asteelle –kurssilla (3 op) ammennetaan ratkaisukeskeisesti ideoita oppijoiden motivointiin sekä matikkainnostuksen herättämiseen ja kasvattamiseen.

Kenelle?

Kurssi on tarkoitettu matematiikan parissa työskentelevälle opetushenkilöstölle aina varhaiskasvatuksesta toiselle asteelle saakka. Kurssin teoriaosa on avoinna kaikille kiinnostuneille riippumatta siitä, onko parhaillaan opetustyössä. Teoriaosaan voivat osallistua siis myös mm. opiskelijat, työttömät, hoitovapaalla olevat ja muut matematiikan opetuksesta kiinnostuneet. Opetuksen kehittäjällä on oltava opetusryhmä käytettävissä opetuskokeilun toteuttamiseen.

Milloin?

Syksyn kurssi-ilmoittautumiset ovat auki 30.8.2020 saakka.

Kurssin oppimisympäristö avautuu osallistujille 31.8.2020. Kurssisuoritukset tulee olla palautettuna 29.11.2020 mennessä. Tuolla aikavälillä kurssilla voi edetä joko yhteisessä, joustavassa aikataulussa tai aloittaa opinnot haluamanaan ajankohtana ja edetä omassa tahdissa.

ILMOITTAUDU

LISÄTIETOJA: https://lumatikka.luma.fi | info@lumatikka.luma.fi